Zastava 750 - Fićo
Legendarni automobil, jedan od simbola propale države i osobno vozilo koje je motoriziralo mase. Fićo se počeo proizvoditi u pogonima Crvene Zastave 1962. godine, kao bliska kopija Fiata 600 D.
Generacije su odrastale uz ovaj automobil koji je po današnjim mjerilima tehnička prapovijest. Zastava 750 proizvodila se sve do 1985. godine, a u standardnoj verziji razvijao je 25 konja, što je bilo dostatno za najveću brzinu od 110 km/h. Nije bio bezgrešan po pitanju kvarova, ali se lagano popravljao.
Škoda 120 LS
Škodini modeli 105-120 u svoje su vrijeme bili smatrani sportskim limuzinama jer su nudili straga smješten motor, neovisan ovjes i u to vrijeme dinamičan dizajn. Iako su najčešće bile limuzinske izvedbe, ljubitelji 'prave sportske vožnje' posezali su za kupeom. Nažalost, motori nisu mogli pratiti 'sportski karakter' jer se ovdje radilo o nejakim 1.0 i 1.1-litrenim benzincima.
Zastava Yugo
Yugo je nastao iz odbačenog talijanskog projekta za mali automobil, odnosno na bazi tada već starijeg modela 127. Proizvodnja je počela 1981. godine, a 1986. kreće neslavna avantura Yuga u SAD-u.
Yugo je nastao iz odbačenog talijanskog projekta za mali automobil, odnosno na bazi tada već starijeg modela 127. Proizvodnja je počela 1981. godine, a 1986. kreće neslavna avantura Yuga u SAD-u.
'Posao stoljeća' se pretvorio u debakl stoljeća jer iako je bio najjeftiniji, Yugo je bio najnepouzdaniji automobil na tržištu koji je postao predmetom ismijavanja u filmovima poput 'Umri muški'. Yugo je imao i GVX model, serijsku 'sportsku' izvedbu sa 65 konjskih snaga.
Lada 1300
Nastala na osnovi Fiata 124, Ladina limuzina predstavljala je odabir za one željne luksuza i komfora. Vozili su je direktori i partijski dužnosnici, a u svoje vrijeme nije bila zastarjela kao neki slični proizvodi istočnoeuropskih proizvođača. Slovila je kao neuništiva i iznimno pouzdana, no naravno, radilo se uglavnom o propagandi jer je kvaliteta bila vrlo upitna.
Mercedes W123
Mercedesove modele mogli su si priuštiti, odnosno smjeli, najviši partijski dužnosnici. No san gotovo svakoga građanina bivše Jugoslavije nije bio toliko rijetka pojava na cestama, za što su se pobrinuli 'gastarbajteri' koji su svoj poslovni uspjeh u inozemstvu iskazivali upravo modelom 200D serije W123.
Mercedesove modele mogli su si priuštiti, odnosno smjeli, najviši partijski dužnosnici. No san gotovo svakoga građanina bivše Jugoslavije nije bio toliko rijetka pojava na cestama, za što su se pobrinuli 'gastarbajteri' koji su svoj poslovni uspjeh u inozemstvu iskazivali upravo modelom 200D serije W123.
Iako slabašnog agregata, ovaj je automobil bio predmetom želja, kao što je to danas nekima Ferrari ili Porsche. Riječ je o jednom od najboljih automobila koje je Mercedes ikad proizveo.
Zastava 101 - Stojadin
Iz današenje perspektive zvuči nevjerojatno, ali ovo je u vrijeme kad se pojavio (1971. godine) bio jedan od automobila ispred svog vremena. Naime, Stojadin je imao prednji pogon, što je u to doba bila više iznimka nego pravilo.
Iz današenje perspektive zvuči nevjerojatno, ali ovo je u vrijeme kad se pojavio (1971. godine) bio jedan od automobila ispred svog vremena. Naime, Stojadin je imao prednji pogon, što je u to doba bila više iznimka nego pravilo.
Proizvodio se sve do 2008. godine, a osim u Jugoslaviji bio je izrazito popularan i u Egiptu, gdje se odvijalo sklapanje modela na osnovu gotovih dijelova koji su stizali iz Srbije.
Wartburg
Samo izgledom dosadan kao vizura istočnog bloka, Wartburg je de facto bio vrlo uzbudljiv automobil. Imao je prednji pogon i raspored mase koji je znao uzrokovati zanošenje stražnjeg kraja bez velikih provokacija od strane vozača, a njegov dvotaktni motor s tri cilindra ispuštao je plavičasti dim i karakterističan zvuk.
Samo izgledom dosadan kao vizura istočnog bloka, Wartburg je de facto bio vrlo uzbudljiv automobil. Imao je prednji pogon i raspored mase koji je znao uzrokovati zanošenje stražnjeg kraja bez velikih provokacija od strane vozača, a njegov dvotaktni motor s tri cilindra ispuštao je plavičasti dim i karakterističan zvuk.
Bio je relativno brz i prostran, a jedna od vrlina mu je bila i pouzdanost - nije se previše kvario.
Renault 4
Popularni katrić imao je 'domaći' pedigre - proizvodio se u Novom Mestu u Sloveniji, u tvornici koja je danas u vlasništvu Renaulta. Proizvodnja je trajala od 1973. do 1992. godine, a proizvedeno je 575,960 primjeraka.
Popularni katrić imao je 'domaći' pedigre - proizvodio se u Novom Mestu u Sloveniji, u tvornici koja je danas u vlasništvu Renaulta. Proizvodnja je trajala od 1973. do 1992. godine, a proizvedeno je 575,960 primjeraka.
Bio čest prizor na cestama Jugoslavije, na kojima su, kao i svugdje bile cijenjena njegova prostranost, ali i pouzdanost.
VW Golf
Volkswagen Golf također se proizvodio u Jugoslaviji, i to u Vogošći blizu Sarajeva. Osim Golfa prve i druge generacije te Jette, u TAS-u (Tvornica Automobila Sarajevo) proizvodila se i Volkswagen Buba, a tvornica je i danas u vlasništvu VW-a.
Volkswagen Golf također se proizvodio u Jugoslaviji, i to u Vogošći blizu Sarajeva. Osim Golfa prve i druge generacije te Jette, u TAS-u (Tvornica Automobila Sarajevo) proizvodila se i Volkswagen Buba, a tvornica je i danas u vlasništvu VW-a.
Golf je bio izrazito popularan u Jugoslaviji, naročito druga generacija, a urbana legenda tih vremena kazivala je kako je Golf s oznakom TAS na rešetci hladnjaka bolji od originala.
Opel Kadett
Tri generacije ovog automobila - C, D i E mnogim su ljubiteljima ove marke još uvijek najbolji automobili koje je Opel proizveo. Zbog svog statusa bili su popularni među vozačima, a popularnosti je pridonjela i činjenica da su se mogli naručiti iz Kikinde. Odnosno, modeli na kojima je pisalo IDA (Industrija Delova Automobila) dolazili su gotovi iz Njemačke, a potom su na njih stavljane oznake IDA-e, nakon čega su ti dijelovi prodavani u Jugoslaviji. Pouzdanost i dostupnost učinile su ih vrlo popularnim automobilima.
No comments:
Post a Comment